Søvninformasjon For bedre helse

Klikk her for å bestille!

Gode råd for bedre søvn

Dette med god søvn er ikke alltid så enkelt. Flere og flere sliter med å få sove, og årsakene til søvnproblemer er mange. Statistikkene viser at det blir stadig flere som har søvnrelaterte problemer, og i Norge er det faktisk slik at 1 av 3 nordmenn sliter med dårlig søvn.

Å finne naturlige søvnhjelpere, som kan hjelpe deg å oppnå den søvnen som kroppen din trenger hver natt, er ikke alltid like enkelt som å ta to kapsler med Sleepwell Forte og falle i søvn.

Men det du skal gjøre, er å tenke på Sleepwell Forte som et hjelpemiddel basert på helt naturlige ingredienser, som kan fungere som en søvnkatalysator. Et regelmessig bruk over tid vil bidra til at kroppen din faller lettere til ro, og på den måten føre til at din søvnsyklus blir bedre. Det kan over 100 000 fornøyde kunder bekrefte. Det faktum at Sleepwell Forte er naturlig og kan brukes over tid, er også en av grunnene til at produktet har blitt så populært. Du unngår bivirkningene som ofte medfølger ved bruk av reseptbelagte medikamenter.

Veldig mange har periodevise søvnproblemer, mens andre har søvnproblemer som varer over lengre tid. Om søvnproblemene vedvarer over lengre perioder, kan det være direkte helseskadelig, og det vil være fornuftig å se etter alternativer som kan hjelpe. Vi skal se litt nærmere på dette.

Søvnløshet og urolig søvn har mange årsaker

Kroniske sykdommer, smerter og psykiske problemer er alle vanlige årsaker til søvnløse netter.

Veldig mange kjenner seg igjen i de psykiske aspektene ved dårlig søvn. Vi har alle opplevd å bli liggende og gruble om natten, i stedet for å sove. Det kan være slitsomt. Og i hvertfall over tid.

ha utstyret klart før eksamen
Kjent problem: Mobilen er en forstyrrende faktor

Når kroppen din begynner å danne disse nye (ofte angst-relaterte) assosiasjonene med søvn, kan søvnløsheten nærmest bevege seg mot det vi kaller kronisk tilstand. Mønsteret du assosierer med det å sove blir med negativt fortegn. I utgangspunktet skal det være så enkelt som at det å bli trøtt, betyr at du skal finne sengen å sove. Man forbinder sengen med søvn.

Når du begynner å utvikle søvnløshet, blir det ofte snudd til noe helt annet. Du tenker: seng, ligge våken, tenke, bekymre seg. Når dette nærmeste blir en rutine, har man naturligvis utfordringer med å få sove. For å kurere søvnløshet, er det viktig å endre denne assosiasjonen.

Noen gåde råd som vil hjelpe deg

Selv om det kan være fristende å kun ty til Sleepwell Forte, vil det i noen tilfeller ikke være nok alene for å komme til bunns i problemet. Men du øker definitivt sjansene dine ved inntak av tilskuddet.

Her er 5 punkter som et bredt utvalg av søvneksperter anbefaler at du skal ha et bevist forhold til, samt dra læring av. Om du følger disse tipsene samtidig som du bruker Sleepwell Forte, legger du et meget godt grunnlag for at dine søvnproblemer vil bedres over tid.

1. Ikke mer en 30 minutters middagslur
For å sove bedre om natten, bør du la være å sove på dagtid. Unntaket er en middagslur på 10-20 minutter. Det gjelder å opparbeide seg et søvnbehov når natten kommer. Om du allerede har søvnproblemer, vil vi anbefale deg å ikke la middagsluren bli for lang.

2. Råd for å bevare god søvnrytme
Stå opp til omtrent samme tid hver dag, også i helger. Få minst 30 minutter med dagslys daglig, helst tidlig om morgenen (innen 2 timer etter at du har stått opp). Og unngå å bli eksponert for sterkt lys dersom du må opp om natten. Ikke finn frem mobilen, da lyset både vil gjøre deg mer våken, samtidig som du trekkes inn i mobilen for å sjekke sosiale medier etc.

3. Gå kun til sengs når du er trøtt
Om du ligger våken over lengre tid og ikke får sove, burde du heller gjøre en beroligende aktivitet. Finn frem en bok eller et magasin, og beveg deg gjerne ut av soverommet. Kanskje finne frem strikketøyet eller noe annet. Gå så tilbake til sengen når du blir trøtt. Hvis du legger deg ned og fortsatt ikke får sove, stå opp og gjør alt om igjen.

Grunnen til at vi anbefaler dette er at du må øve deg selv og kroppen din til å forstå at sengen er forbundet med det å sove. Jo mer du følger denne rutinen, jo mer vil kroppen din lære. Dette betyr også at du ikke skal gå til sengs før du er trøtt. Å holde deg til en konsekvent sengetid er viktig, men hvis du ikke er trøtt, vil du bare bli liggende våken og forverre problemet.

4. Ikke se på klokken eller mobilen
Hvis du våkner midt på natten og ikke klarer å sovne igjen, ikke se på klokken. Hvis du gjør det, vil du mest sannsynlig begynne å tenke på ting som: Hvor lange tid er det til ringeklokka ringer, jeg kommer ikke til å få nok søvn osv. Mobilen er også et stort nei som sagt, takket være dens søvnforstyrrende blå lys.

5. La hodet få hvile de siste par timene før du skal legge deg
Dette er et av de beste rådene vi har. Ikke sitt med jobb eller annet arbeid som krever mye “hjernekapasitet” rett før du skal sove. Det er også en fordel å unngå både mobil, Ipad og TV i timene rett før du skal legge deg, grunnet det søvnforstyrrende lyset som disse utstråler. Blått lys er nemlig hvordan hjernen din oppfatter tidspunktet på dagen – jo mer blått lys du ser rett før du skal legge deg, jo mer våken blir du. Så ikke se på noen som helst skjerm hvis du vil at kroppen skal slappe av og roe seg. Lær mer om kroppens søvnstadier her.

Ditt sammendrag

Som med alle råd og tips, vil de kun fungere hvis du tar dem i bruk. Og det vil vi virkelig anbefale deg å gjøre. Om du har en bevist holdning til disse tingene, vil det føre til noe av den beste søvnen du har hatt på lang tid. Du legger til rette for et veldig godt “søvnprogram” om du i tillegg inntar 2 kapsler med Sleepwell Forte hver kveld.

Disse tipsene vil gi deg en bedre sjanse for god søvn. Ta tiden til bruk, og opparbeid deg selv en rutine som etterhvert går av seg selv. Ikke forvent resultater over natten, det fungerer i praksis ikke. Men du vil oppleve meget positive resultater over tid. Sammen med Sleepwell Forte vil dette føre til at du får både bedre søvn og økt energi i hverdagen.

Så kan du samtidig vite at Sleepwell Forte har virkestoffer som hjelper deg i denne fasen. Vi anbefaler at du bruker Sleepwell Forte i 6 måneder. Men, du vil oppleve resultater av Sleepwell Forte før dette også. Grunnen til at vi sier 6 måneder er at dette er perioden vi betegner som ”god søvnrutine”. I løpet av denne perioden vil du oppleve en varig endring om du følger våre anbefalinger.

I perioden fremover vil jeg (Anette heter jeg forøvrig) sende deg flere nyhetsbrev som vi håper vil være med på hjelpe deg i perioden fremover (gratis fra oss). Dette er både tips, råd om søvn og motivasjon til deg. Du vil også bli kjent med flere av våre kunder som har opplevd gode resultater med Sleepwell Forte.

Da gjenstår det bare for meg å ønske deg lykke til. Og om det er noe du lurer på, må du bare ta kontakt med oss. Vi er her for å hjelpe deg.

Med vennlig hilsen,
Anette i Sleepwell Forte