Sleepwell Forte Magasinet

Kostholdtips for bedre søvn

Det er mange faktorer som påvirker nattesøvnen din. Hva du spiser i løpet av en dag er en av disse. Om du sliter med å sove kan dette være løsningen på problemene dine.

Mange nordmenn har problemer med å sove sammenhengende om natten, sliter med å falle i søvn eller sove i det hele tatt. Kostholdet ditt kan være en del av problemet. Når du sover skrur kroppen ned energiforbruket, men har du for eksempel spist en kjempestor middag rett før du legger deg må kroppen bruke energi på å bryte ned dette mens du sover. Slikt kan påvirke søvnkvaliteten betraktelig. Her får du derfor noen tips til hva du bør, og ikke bør spise for å bedre nattesøvnen.

Ikke spis middag for sent

En middagstallerken inneholder ofte kjøtt eller fisk som begge inneholder mye proteiner. Et høyt inntak av proteiner rett før leggetid er ikke å anbefale, fordi det påvirker seratonin- og melatonin-produksjonen, hormoner som hjelper oss å sove.

Regn ut når på dagen middagsinntaket bør finne sted slik at du rekker å bli sulten igjen en liten stund før leggetid. Riktig kveldsmat kan nemlig bidra til god søvn, som vi går nærmere innpå i neste punkt.

Spis kveldsmat med karbohydrater

En liten mengde langsomme karbohydrater før leggetid er veldig lurt om du spiste en proteinrik middag. Dette er fordi aminosyren tryptofan, som man finner i protein, gjøres om til melatonin og seratonin, blir mer tilgjengelig for hjernen om vi får i oss karbohydrater.

Spiser du bedre, sover du bedre!

Ikke spis kveldsmat rett før du hopper til sengs, planlegg gjerne et måltid 1-2 timer før leggetid. Spis mat som fullkorn, egg, nøtter, yoghurt, frukt og bær i sin naturlige form, tomater, fiken og dadler. Her får du noen eksempler:

  1. Yoghurt med banan og bær
  2. Havregrøt med kanel
  3. Fullkornbrød med egg
  4. Omelett med skinke og tomat
  5. Frokostblanding med havregryn, nøtter og tørket frukt

(Teksten fortsetter etter bildet)

Ikke spis for mye

Ikke hiv innpå med mat på kveldstid, selv hvor sulten du er. Hvis du er utsultet når kveldsmaten skal inntas er det heller et tegn på at du har spist for lite til middag. Det lureste er å spise jevnlig gjennom dagen, og holde kveldsmaten så enkel som mulig.

Prøv Sleepwell Forte

Ikke alle klarer å bedre søvnkvaliteten ved kun å endre kostholdet. Mange sliter med søvnvansker og trenger hjelp til å roe ned kroppen. Søvnen bør ikke undervurderes – for lite søvn kan virkelig gå på helsen løs. Det norskutviklede søvnpreparatet Sleepwell Forte har vært en løsning for mange. Kapslene inneholder de søvnfremkallende og avslappende virkestoffene sitronmelisse, humle og kamilleblomst, samt Biotin og B12.

Bruk Sleepwell Forte om du ønsker en raskere innsovning, bedre søvnsyklus og få bukt med stress, angst og uro.

Sleepwell ForteBestill Sleepwell nå

Prøv Sleepwell Forte til kun 149kr - 50% rabatt Obs! tidsbegrenset tilbud.

Fyll ut skjemaet for å motta din pakke.

Tast inn ditt telefonnummer og trykk "Hent adresse", eller fyll ut skjemaet manuelt.

Ja takk! Jeg vil bestille Sleepwell Forte for 149,- kr, kr for 1 måneds forbruk.Gratis frakt. Selges som abonnement uten bindingstid. Etter velkomsttilbudet vil jeg motta 1 måneders forbruk hver måned frem til oppsigelse for kun 298 kr inkl. frakt i måneden. For å si opp abonnementet må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter fakturadato, ved for sen oppsigelse forplikter du å motta neste planlagte levering. Vi er tilgjengelige for deg!

PAKKEN SENDES DIREKTE TIL POSTKASSEN. ALLTID GRATIS FRAKT!

postenbring-logo