Sleepwell Forte Magasinet

9 av 10 kunder sover bedre!

Du når oss på tlf. 815 00 577

Klikk her for å bestille!

Unngå å bli utslitt i julestria med disse enkle knepene

Det er mye som skal forberedes og settes i stand før jula setter inn. Noen ganger sikter man for høyt og man ender opp med å være helt utslitt når julen står for dør. Her får du noen forslag til hvordan å ikke slite deg helt ut i julestria.

Det hender at man er litt for ivrig under juleforberedelsene og planlegger mer enn man får tid til. Andre ganger kommer man rett og slett alt for sent i gang, eller har blitt utslitt i løpet av prosessen. Dette kan skje den beste, og da er det lurt å ha noen lure knep for å gjøre førjulstiden noen hakk lettere.

Kjøp det du kan, i stedet for å lage

Ikke slit deg ut på å bake ørten sorter julekaker hvis ikke dette gir deg glede. Kjøp heller ferdig på butikken! Selv om det er mange som ser på bakingen som en hyggelig juletradisjon kan det for mange være et energitappende tiltak. Kommer man til et punkt hvor dette ikke er noe man synes er gøy, er det bare å pakke sammen bakervarene og heller ta en tur til matbutikken.

Førjulstiden skal være koselig – ikke slit og strev. Nyt julen, den kommer bare en gang i året.

Lag det du kan, i stedet for å kjøpe

Det forrige punktet kan også snus andre veien. Om du har en hel haug med julegaver å kjøpe inn, og ikke all verden med tid, kan stappfulle butikker virke som et mareritt. Om du er glad i å bruke hendene kan du alltids lage julegavene selv. Be noen venner over på juleverksted og lag en koselig kveld ut av det.

(Teksten fortsetter etter bildet)

Unngå å bli utslitt - kos deg med julegavene

Lag lister

Når hodet koker og det er for mye å gjøre – lag en liste! De hjelper deg å holde oversikten, og bistår til å holde deg på rett kjøl. Før det gjerne også inn i kalenderen slik at du vet når du skal gjøre hva. Ikke gå i fella og propp lista full uten noe rom for endringer. Plutselig kommer det opp noe du må ta deg av med en gang, og da trengs det litt spillrom.

Førjulstiden skal ikke handle om å løpe fra aktivitet til aktivitet – prioriter egentid også.

Les også: Dette er grunnene til at du ikke får sove

Hør på beroligende musikk

Jula er i hovedsak julemusikkens tid, men samme type musikk dag ut og dag inn kan virkelig gå deg på nervene. Sett på en liste med beroligende musikk du liker, og la roen senke seg. Om det plutselig skulle koke over av arbeidsoppgaver, er det bare å lukke øynene og bli borte i musikken. Når du har roet deg ned går du over listene og kalenderen din. Er det noe du kan ta bort eller gjøre annerledes? Sannsynligvis er det noe du kan stryke fra listen for eget velværes skyld.

(Teksten fortsetter etter bildet)

Unngå å bli utslitt - hør på rolig musikk

Ta deg et varmt bad

Ingenting roer ned hode og kropp som et godt varmt bad. Skru ned belysningen og la stearinlys være lyset i enden av tullen når dagen har vært lang. Da får øynene hvile samtidig som kroppen får velfortjent ro.

Ligg i stillhet, eller sett på den beroligende musikken fra forrige punkt. Mer skal det ikke til for å tømme hodet for kjas og mas.

Du trenger ikke gjøre absolutt alt!

Velg deg ut de tradisjonene du liker best og hold deg til disse. Med en gang juleaktivitetene går fra å være koselig til å bli stress er det ikke lenger noe vits. Må du egentlig på den juleforestillingen? Om svaret ikke er et rungende «ja», gjør det nok ingenting å droppe det i år. Samle krefter til det du liker best.

Les også: Nyt førjulstiden – 5 spennende aktiviteter for familien

(Teksten fortsetter etter bildet)

Unngå å bli utslitt - lek deg

Ta storrengjøringen etter jul

Skal du ha storselskap på julaften, i romjulen eller på nyttårsaften må huset skrubbes, tenker du kanskje. Vel, det er greit at det ser presentabelt og rent ut, men hadde det ikke vært lurt å flytte storrengjøringen til en måned du ikke har like mye å gjøre? Det er jo etter julen at huset virkelig trenger en vask, med glitter, smuler og granbar i alle kriker og kroker.

Vask lett over de mest synlige stedene før gjestene kommer, og la resten vente. Det er ingen som merker forskjellen.

Sov nok

Når dagen er fullstappet med aktiviteter er det særdeles viktig at natten er en pause for hodet. Søvn er viktig for at vi skal fungere i hverdagen, og for lite av det kan virkelig gå ut over helsen. Pass på å få nok timer på øyet hver natt, og prøv å legge deg og stå opp på omtrent samme tidspunkt hver dag. Da kommer kroppen inn i en rytme som er gunstig for både helse, humør og immunforsvar.

Les også: Ikke undervurder søvnen!

Om du sliter med å sove har Sleepwell Forte hjulpet mange før deg. Søvnpreparatet bidrar til raskere innsovning, bedre søvnsyklus og minsker stress, angst og uro. Sammensetningen av biotin, vitamin B12, kamille, sitronmelisse og humle gir en beroligende og søvndyssende virkning, samt et velfungerende nervesystem og psykologisk funksjon. Ikke slit deg ut på søvnløse netter når det finnes noe som hjelper!

 

Sleepwell ForteBestill Sleepwell nå

Prøv Sleepwell Forte til kun 149kr - 50% rabatt Obs! tidsbegrenset tilbud.

Fyll ut skjemaet for å motta din pakke.

Tips en venn eller kollega!

Bestill Sleepwell Forte til HALV PRIS i skjemaet under

Tast inn ditt telefonnummer og trykk "Hent adresse", eller fyll ut skjemaet manuelt.

Ja takk! Jeg vil bestille Sleepwell Forte for 149,- kr, kr for 1 måneds forbruk.Gratis frakt. Selges som abonnement uten bindingstid. Etter velkomsttilbudet vil jeg motta 1 måneders forbruk hver måned frem til oppsigelse for kun 298 kr inkl. frakt i måneden. For å si opp abonnementet må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter fakturadato, ved for sen oppsigelse forplikter du å motta neste planlagte levering. Vi er tilgjengelige for deg!

PAKKEN SENDES DIREKTE TIL POSTKASSEN. ALLTID GRATIS FRAKT!

postenbring-logo